Sunday 3 April 2011

bagai dijangka...


                         

Astagfirullahalazim...memang tak patut betul la siapa yang ambik compressor aircond kat rumah nenek tu. Ini bukan kejadian pertama. Padahal ada dua tiga lagi compressor yang dah rosak kat tepi rumah tu. Kenapa ambik yang baru terlekat kat dinding tu???? Kena buat report lagi nampaknya.


Tu pun atoknya yang perasan compressor tu dah takde sbb tak leh on aircond. Kalau nenek harus tak perasan lagipun nenek jarang on aircond. Nasib baik kali ni pintu rumah tidak dipecah. Hmm...

Memang betul mungkin dah takdir barang nak hilang. "Bukan rezeki kita. Barang hilang boleh diganti. Tak payah lah report. Bukan dapat balik pun barang tu." Itulah kata-kata atoknya.

Isshhhh...nenek susah nak terima. Sementara masih berduit boleh lah kata begitu. Tapi keadaan itu tidak sepatutnya berlaku di ketika kita berada di persekitaran sesama kumpulan yang kita pernah berkhidmat dulu. Dan nenek rasa bukan kerja budak kecik. Tapi orang dewasa yang terdesak dan sengaja mendesak diri dalam masalah. Dan itu tidak boleh dibiarkan. Menular ke anak-anak pulak nanti perangai begitu kalau dah bagi anak-anak makan hasil dari jual barang curi. Semakin teruk masalah taman ni.

*sigh*

No comments:

Post a Comment